Вътрешни болести

//Вътрешни болести
Вътрешни болести 2016-09-21T07:45:35+00:00

Топлинен удар

Сравнително често в горещите месеци се случва в кликиниката да постъпят пациенти с хипертермия (висока температура) дължаща се на прегряване. Обикновено това са;

• кучета и котки оставени в автомобили на паркинга на супермаркета за 15-20 минути
  • куче превозвано в багажник
  • големи преходи в горещо време
  • забравено зайче на балкона.

Признаците които стопаните най-често забелязват са:

• силно учестено дишане
  • слюнотечение
  • хрипове
  • некоординирани движения
  • силно зачервен език и венци

Първото нещо което трябва да се направи е животното да се постави на сянка и да се полее обилно с вода. Потърсете лекарска помощ за да се прецент степента на хипертермията и необходимите действия.

Урологичен синдром при мъжките котараци

На  обикновен език казано това е заболяването при което мъжките котараци не могат да уринират. Най-чест признак на заболяването е честото ходене в котешката тоалетна, мяукане докато стои там и близане на половите органи (пениса). При този проблем се налага спешна намеса на ветеринарен лекар, самоизлекуването е невъзможно. Ако един котарак не уринира три четири дни има голяма вероятността да умре.

Диабет

Диабета при животните протича с повишена жажда, повишен апетит, обилно уриниране. При тези симптоми е необходимо да се направят изследвания които да потвърдят или отхвърлят диагнозата диабет. Диабетът може да бъде захарен или воден. При захарният диабет се налага доживотно прилагане на инсулин.

При пациенти със захарен диабет се налага периодично измерване нивото на кръвната захар с апарат глюкомер . Необходимо е прецизно да се контролира нивото на кръвната захар.

Котешки аортен емболизъм

Това е едно сравнително рядко срещано заболяване при котките внезапно проявяващо се с парализира на задните крака. Причината е запушване на кръвоносни съдове които кръвоснабдяват задните крака и задните сегменти на гръбначният мозък. Болните имат силна болезненост в областта на задните крака и много силно мяукат. Налага сеспешно да се потърси лекарска помощ.